رادیو روز
RADIO ROOZ


شنوندگان گرامی

.​​امیدواریم از آهنگ ها و دیگر برنامه های رادیو روز لذت ببرید و مارا در جهت بهبود برنامه ها یاری نمایید.مدیریت رادیوروز از داوطلبان همکاری با این رادیو استقبال مینماید

PRIVACY

Dear Listeners
The Radio Rooz Android App does not collect any user data during use. In order to provide audio control during phone App use, the App will monitor the 'state' of the phone App (Idle, In call, Call ended ) If applicable on your device ,At no point will the App be able to listen in or derive phone number or data. The Android App also requires access to local storage.This is to store it's configuration for faster launch times. The Radio Rooz IOS App not collect any user data when installed or launched on your device.When connecting to our radio stream, your IP address will be sent to our radio service provider in order for us to track listening trends and provide licensing bodies with royalty reports. Once our service provider receives your IP it is immediately anonymised, deleted and becomes untraceable. This data is never sold on or passed to other companies.

About Us

Radio Rooz was established in 2002 in Toronto, Canada with a broadcasting system (SCMO) under the license of CRTC, Canada. Radio Rooz AKA Sedaye Rooz is an internet radio station and broadcasting music and talk show in Iranian Languages for listeners around the world. Radio Rooz programs cover the world and local community news, entertainment, social activities, and cultural events.

دوستان عزیز شنونده
رادیو روز تحت مجوز دولت کانادا سی آر تی سی در سال 2002 آغاز بکار نمود . چنانچه مایل هستید با این رادیو همکاری نموده و ما را یاری نمایید خواهشمند است با ما تماس حاصل فرمایید با سپاس

:گزارشی از رادیو بین المللی بی بی سی
​ رادیو روز
پس اين راديو کجاست...؟! برای پيدا کردن راديو صدای روز، ساعت ۷ بعد از ظهر پيچيديم توی يک پلازا ( فرعی بر خيابون با پارکينگ و مغازه). هيچ تابلويی نبود که نشون بده راديويی اونجا دفتر داره. از بيرون پنجره دکور استوديو رو که ديديم رفتيم بالا و ديديم که باز هيچ اسمی
نيست جز يک در نيمه باز که صدای فارسی ازش شنيده می شد. صدای يک نمايشنامه
حفظ اصالت، اولين هدف! راديو "صدای روز" يکی از دو راديوی اصلی ايرانی های تورنتو است که شامل يک سالن ورودی و يک استوديوی پخش و دو اتاق ضبطه.

صدای شما صفحه اصلی صدای شما
به روز شده: 17:12 گرينويچ - سه شنبه 24 مه 2005
اين صفحه را برای دوستان خود بفرستيد صفحه بدون عکس راديو 24 ساعته فارسی در تورنتو
بهزاد بلور

حفظ اصالت، اولين هدف! راديو "صدای روز" يکی از دو راديوی اصلی ايرانی های تورنتو است که شامل يک سالن ورودی و يک استوديوی پخش و دو اتاق ضبطه.

جو دوستانه و خودمونی ای اونجا حکمفرما بود و تعجب کردم که چرا اينقدر همه چيز ساکته! درضمن " سه تار" روی تاقچه بی دليل نيست. بر خلاف تصور من بچه ها موازی با موسيقی پاپ، آهنگهای اصيل هم پخش می کردن.

پس چرا کسی پای ميکروفن نيست؟؟

سکوت دفتر راديو "صدای روز" با ورود ما "بی بی سی ها" شکسته شد. کنار ميز و گنجه خانمی که مسئول بازاريابی و جور کردن آگهی برای راديو هستن ايستاديم و گرم صحبت شديم. آقای رضاوند سرپرست راديو از صبح اونجا بودن و تا ساعتهای ۹ تا ۱۰ شب هم قرار بود اونجا بمونن. البته برای من عجيب بود که چرا ما با خيال راحت گرم صحبتيم در حالی که آگهی و موسيقی که از راديو داره پخش ميشه داشت به ثانيه های آخرش می رسيد! پس چرا کسی پای ميکروفن نيست!!؟؟؟

خدا اين کامپيوتر رو از ما نگيره!
راديو صدای روز، روزها ۱۲ ساعت برنامه می سازه و ۱۲ ساعت تکرار می کنه.
روزها و شبها ۲ ساعت برنامه زنده دارن که پای اين ميز می شينن و صحبت می کنن و از حوادث روز شهر ميگن. ولی بيشتر مواقع با اون کامپيوتری که الان آقای رضاوند جلوش ايستادن يکسری آهنگ و آگهی و برنامه های راديوهای ديگه از روی اينترنت رو رديف می کنن و به نوبت و به صورت خودکار پخش می کنن. در حالی که در اتاق بغل که نمايشنامه هفتگی "داستان شب" داشت ضبط و تدوين می شد.

اتاق بغل = استوديوی ضبط صدا

من باورم نشد که تا چند دقيقه قبل از ورود ما، توی اين اتاق کوچيک (۲ متر در ۲ متر) که عايق صدا بود ۱۵ نفر خطهای مختلف نمايشنامه رو می خوندن ( کاری از ايرج پزشکزاد).
بهرام ( روبرو) يکی از گوينده هاست و کارگردان هم هست ( آخه ايرانی ها خارج از کشور ده تا کار می کنن). البته بيشتر کسانی که اونجا مشغول کارهای اضافی هستن افتخاری کار می کنن. مثلا خانمی که مسئول آگهی هستن صداشون توی نمايشنامه هم شنيده می شد!
فقط با گيرنده

راديو روز يا صدای روز رو فقط با راديوهای مداربسته مخصوص می شه شنيد. آخه تو آمريکا راديو کابلی هم متداول هست که هر کسی يا مبلغ ماهانه برای شنيدنش پرداخت ميکنه يا که خود راديو رو می خره. اين راديوها که داشتن پشت اين ميز می ساختنشون ۵۰ دلار قيمت داره و تا حالا ۳۰۰۰ تا فروش رفته. برای راديويی که دو ساله در تورنتو کارشو شروع کرده همين مبلغ مختصر برای پايه گذاران راديو، خودش يک دلگرميه.

کدوم نسل؟ در حالی که داشت صدای آهنگ " يارگلم از غفوری" از راديو پخش می شد، آقای رضاوند برای من توضيح دادن که مخاطبانی که برای برنامه های راديويی شون درنظر دارن افراد بين ۲۵ تا ۵۰ ساله هستن! برای همين موسيقی محلی، نمايشنامه از يک طرف برنامه های فينگيليشی از طرف ديگه از بلندگو شنيده می شد. آقای رضاوند گفت: "وقتی که برنامه فينگيليشی ( فارسی و انگليسی قاطی) پخش کرديم، چند خانواده شکايت کردن ولی ما گفتيم چاره ای نداريم جوونای ايرانی تورنتو اينجوری حرف می زنن، اگه نکنيم ، ديگه کسی به ما گوش نميده!"

من با بهرام (وسط) و نيما ( چپ) رفتيم اتاق پخش زنده و کمی درد دل راديويی کرديم و نيما در عين حال داشت يکسری آگهی و موسيقی رو روی کامپيوتر انتخاب می کرد که به ترتيب پخش بشه. اينجوری راديو، به طور خودکار، تا صبح کار می کنه و صداش به خونه های ايرانيان و اتوميبلهاشون می رسه. همراه آگهی هايی که گفتارش شبيه صدای جملات روانپزشکه که داره آدم رو هيپنوتيزم می کنه!

يک خانواده و يک راديو"

ديگه يواش يواش ساعتهای ۸ شب تو "رادیو صدای روز" کارها می خوابه و همه ميرن خونه به جز خانم شکوه همسر آقای رضاوند که تازه در رو باز می کنه و با دخترشون وارد دفتر می شه. خانم شکوه (عکس) هم کار بازاريابی می کنه هم گويندگی و هم انتخاب ترتيب برنامه ها برای پخش خودکار. حدودای ساعت نه و نيم که ديگه آخرين کارها تکميل شد، در رو پشت سرشون قفل می کنن و ميرن خونه. اینجوری یک خانواده رادیوئی خسته، يک پيتزايی می خورن و با زندگی تورنتو، اينجوری کنار ميان.

Our Gallery

Contact Us

شنوندگان عزیز
رادیو روز تحت مجوز دولت کانادا سی آر تی سی در سال 2002 آغاز بکار نمود. چنانچه مایل هستید با این رادیو همکاری نمایید خواهشمند است از طریق فرم زیر درخواست خود را ارسال فرمایید با سپاس مدیریت رادیو روز

Homayoun Rezavand
Founder of Radio Rooz
Tel: (647)723 - 5993
(416) 618 - 4355

Your message has been sent. Thank you!